De Jamboree begon dit jaar met een dag vertraging. We wilden op woensdag vertrekken, maar op dinsdagavond ontdekte Herman dat er speling zat op de pinion van zijn achteras. Het leek ons niet verstandig om zo te gaan rijden, dus het moest eerst gerepareerd worden. Op dinsdagavond hebben we alles gedemonteerd, op woensdagmorgen de nodige onderdelen bij elkaar gehaald, en woensdagmiddag alles weer in elkaar gezet. Op donderdag zijn we vroeg in de morgen vertrokken.
De reis liep voorspoedig en rond de middag waren we in Hesdin, waar bij een mooi terrein met veel heuvels en modderpaden een kampeerveld ingericht was. Onze bijrijders waren wel op woensdag vertrokken, dus die hadden een plek voor ons vrijgehouden. Nadat we de tent opgezet hadden ontmoetten we onze vrienden Rene en Arno, we besloten dat we met elkaar als groep in zouden schrijven. We hadden dus een groep van vijf Jeeps. Herman en ik met onze eigen Jeeps, Piet, een vriend van ons in de Holland Jeep en Arno en Rene met hun Jeeps. Met deze groep gingen we de inschrijving en de technische controle. Voor ons stonden die middag de trails bij het kampeerterrein op het programma. Met de groep van 5 Jeeps gingen we het terrein in. De eerste hindernis was een modderbak van ongeveer 80 cm diep. Het was een goede hindernis om weer te wennen aan de modder. Na deze doop was niets meer te gek, we hebben de rest van de dag heerlijk gespeeld op het terrein. Gelukkig is alles heel gebleven. Het weer was slecht, het regende niet, maar het was heel koud, gelukkig was er een feesttent ingericht waar het gezellig en warm was.
De tweede dag gingen we naar een duingebied. Het was een mooi stuk terrein met veel smalle zandwegen tussen de bomen door en mooie steile heuvels, waar je alles uit de kast moest halen om boven te komen. Desperado deed het perfect, misschien komt het door de zand ervaringen in Marokko, maar overal ging het zonder moeite naar boven.
s'Avonds was er nog de Warn Night Challenge, we dachten dat het alleen een diep moddergat was waar je jezelf uit moest lieren en hadden daar niet veel zin in. Rene ging wel, met Arno als bijrijder. Het bleek dus een mooie trail te zijn op het Jamboree terrein. Rene heeft zijn lier geeneens nodig gehad. Achteraf hadden we dus spijt dat wij niet meegedaan hadden.
Rene tijdens de Warn Night challenge
De derde dag stond er voor ons een toeristische route over de weg op het programma, waarin diverse stukken zwaar terrein zouden zitten. Helaas waren op last van de plaatselijke autoriteiten alle stukken zwaar terrein afgesloten. We moesten het die dag dus doen met een paar kleine doorwadingen en spelletjes voor de bijrijders. Het werd uiteindelijk toch nog wel een leuke dag.s'Avonds was in de tent de prijsuitreiking voor alle evenementen. Rene won nog de derde prijs in het overall Jamboree klassement. Nadat we naar onze tent zijn gegaan hebben we eindelijk ons kampvuur goed aan de gang gekregen, zodat we nog uren bij het kampvuur over Jeeps hebben zitten praten.
Al met al was de veertiende Jamboree weer een fantastisch Jeep evenement, zeker als je in aanmerking neemt dat de organisatie op het laatste moment van lokatie moest veranderen, omdat de vergunningen in Belgie op het laatste moment werden ingetrokken. Ik hoop dat er volgend jaar een vijftiende Jamboree georganiseerd wordt, het zal wel moeilijk worden. Als de volgende Jamboree er komt, ben ik er zeker weer bij.
Iedereen die aan dit evenement heeft meegewerkt, Hartelijk dank voor het mooie evenement.