Hoe het allemaal begon Cleopatra in actie

 

Hoe het allemaal begon

 

Ik werd besmet met het Jeep virus in het voorjaar van 1982, mijn broer Herman had toen het idee om een Jeep te kopen. Elke zaterdagmiddag trokken we er op uit om door heel Nederland Jeeps te gaan bekijken. Eind februari vond hij de Jeep die hem wel wat leek. Nog vrij jong (4 jaar oud) en niet te duur. De kleurcombinatie bruin met geel stond ons iets minder aan en bij nader onderzoek was er ook wel wat roest te vinden, zodat een opknapbeurt toch nodig was. Ik deed dat jaar eindexamen, zodat ik in april al vrij was. Ik kon dus thuis allerlei kleine onderdelen opknappen terwijl de Jeep bij de spuiter stond. Begin mei kwam de Jeep weer thuis en kon weer opgebouwd worden. Zodoende kon met pinksteren de eerste proefrit gemaakt worden.

 

 

 De jaren daarna bezocht ik als bijrijder vele evenementen waaronder alle European Jeepers Jamborees. Er werd steeds meer verbeterd aan de Jeep. Er kwamen hoge stoelen in en een betere rolbeugel. Om de grotere banden (33X12.5X15) de ruimte te geven moest de Jeep verhoogd worden, dat werd gedaan door extra schroefveren tussen de bladveren te plaatsen.

 

 

 

    

 Met Herman's Jeep trokken we in de vakanties door heel Europa. We sliepen in onze eigengemaakte aanhanger met tentopbouw. Op een keer in Spanje maakten we reclame voor een discotheek 'CLEOPATRA' , toen we na de vakantie de stickers weer van de Jeep afhaalden vonden we het geen gezicht meer. Sinds die tijd siert de naam 'CLEOPATRA' in chrome oud griekse letters de zijkanten van de motorkap.

     

 

 

 

Na vijf jaar trouwe dienst begonnen er weer hier en daar wat roestplekjes tevoorschijn te komen. Er moest wat aan gedaan worden. In de kerstvakantie werd er begonnen. Het viel iets tegen en uiteidelijk in mei was 'CLEOPATRA' weer in onberispelijke staat. Sinds die tijd zijn er geen uitgebreide opknapbeurten meer nodig geweest. Het enige dat er nog aan veranderd is, is de rolbeugel. Die is vervangen door een handgemaakt roestvrijstalen exemplaar. Ook is er in de achteras nog een ARB Airlocker sperdifferentieel gemonteerd.